• AEG: 17.-18.aprill, 2011
  • MARSRUUT: Soomaa üleujutusala
  • LIIK: kanuu
  • OSALEJAD(11): Tanis Kulp, , Mairo Tutk, Kristian Nõmmik, Evelin Nõmmik, Birgit Masing, Tiit Kaeeli, Kadri Jaama, Maarja Montvila, Indrek Ploompuu, Kalle Daniel, Vallo Põldaru
  • KÜLALISED(2): Marek, Ervin

Tegelikult algas see matk mitte 17.aprilli hommikul, vaid juba eelmine õhtu, kus ühe matkalise Kalle juures sai seltskond kokku, lisaks olid veel teised kaasaelajad meiega ühel või teisel põhjusel, ning veetsid toreda õhtu. Mõni asi oli sel õhtull päris huvitav ka J Eriti jäi meelde, kuida Tiit mängis püromaani(Mina olen sellest ainult lugusid kuulnud, kuid selle ettekujutamine toob alati muige näole).

Ööbisime Kalle juures, ja hommikul sõime kõhud täis, sõitsime Mammi juurde, ja sealt edasi juba Soomaale. Sellele matkale oli hea minna, sest eelmine aasta olin praktikal seal, ja teadsin huvitavamaid kohti, ja kaartki oli toredasti selge, mis oli nii mõnegi matkagrupi ees suureks eeliseks, sest kui teised seiklesid seal teadmata suundades, siis meie teadsime enamasti alati, kuhu me läheme.

Soomaa suure legendi Aivariga asjad selgeks räägitud, saime kanuud, ja sättisime end minekule. Enne kui sukeldusime soomaa metsade vahele, kohtasime Marekit ja Ervinit, kuid kelle üsna kiirelt kaotasime, kui asjad läksid veidi keerulisemaks. Nimelt tahtsime lõigata mööda sihti, kuid takistuseks olid mõned ebamugaval kõrgusel asuvate puudeoksad ja ka jääkamakad, mis maapinnalt olid lahti sulanud, ja nüüd ujusid veepinnal. Kuid lõpuks sellest läbi rajutud, upitatud, venitatud, kõnnitud, sikutatud, jõudsime suurde vetevälja, mis oli meie esimeseks sihtpunktist, seal asusid mõned majapidamised, soomaa kuulus veebikaamera ja ka rippsild,mis oli suurvee ajal ujuvsild. Nendest kõikidest kohtadest on ka pilti tehtud, mida saate vaadata fotoalbumist.

Huvitav oli vaadata kõiki neid kanuusid, süstasid, haabjaid hiidkanuusid ja muid veesõidukeid, mis soomaal liikus. Seal, kus muudel aastaaegadel ei ole väga kedagi, mõned loodushuvilised vaid, kes tulevad end siia taas avastama. Kuid nüüd, need paar nädalat aastas, kui loodus näitab oma võimu, kogunevad inimesed seda alati vaatama. Hea, et Soomaal on see üsna ohutu tegevus.

Ka meie olime nüüd nende uudishimulike hulgas, ühed matkalised selles suures seltskonnas, kes olid samamoodi vaatama loodusmängu. Kuid meie olime veidi erinevad teistest, mitte ainult seepärast, et meie põhimõtted erinevad, vaid seepärast, et olime ehk ainuke seltskond, kes ööbis suurvee alal. Jah, see oli üsna paras pähkel, sest kuiva maad ju ei olnud, ükski maja üleujutusalal polnud sobiv, ja raba on ju märg, ning seal ei saa telki püstitada. Ainuke variant oli rabarinnak, kus oli mõistlik pinnas, ja kus oleks saanud telgi püstitada kuivale maale. Kuid õhtu jõudes olime rabast üsna kaugel, ja sinnajõudmiseks pidime kasutama oma viimaseid jõuvarusid, ning veidike enne päikseloojangut olimegi taas rabas, kus olime juba lõuna ajal käinud lõunasööki nautimas. Kuid ööbisime siiski rabas, ja parimaks kohaks said hoopis laudteede puhkekohad, mis olid piisavalt laiad, et sinna telk mahutada. Seltskond oli nii suur, et üles pidi panema kolm telki. Kõige huvitavam oli asja juures see, et kõik need puhkekohad olid rabalaugaste ees, kuid rabalaukad olid kõik alles jääs veel. Õhtusöök söödud, läksime magama, et hommikul puhanuna ärgata.

Öö oli külm ja selge, hommik oli karge. Telk kokku pandud, liikusime teiste juurde, ja tegime hommikusöögi, ja pakkisime asjad kokku. Kuid enne kui lahkusime, võtsime Piiblid, ja uurisime edasi teemat, mida alustasime juba eelmine päev.  Teemaks oli „Kristuse taastulemise märgid“. See oli kvaliteetaeg, ja mulle väga meeldis. Ja paar tundi Piibli seltsis veedetud, ja mõnusalt vesteldult võisime hea tujuga edasi minna. Veetase oli silmnähtavalt ööga langenud, kuid siiski saime kanuudega rabarinnakust minema, ja väike retk tehtud soomaal, sõitsime sihtpunkti, mis oli sealsamas, kus oli alguspunkt. Kanuud hüljatud, ja kotid autodes, sõitsime tagasi Põltsamaale, kus nautisime Maarja sauna ja tünnisauna, süüa saime ka seal. See oli superlõõgastus pärast toredat matka.